Vraag m.b.t. opvangcontract

Gesloten

Beste collega,

Naar aanleiding van het onderzoek op een recent geopende BSO met Zorg, heb ik bij de houder opvangcontracten van de betreffende locatie opgevraagd. Dit om de eis ‘Kinderopvang moet geschieden op basis van een schriftelijke overeenkomst tussen de houder van een kindercentrum en de ouder’ te beoordelen. Van één kind ontving ik het volgende:

* opvangcontract van de reguliere BSO (van dezelfde houder op hetzelfde adres als de BSO met Zorg) en
* een brief van de vestigingsmanager aan de ouders/verzorgers met daarin het LRK nummer van de nieuwe BSO met Zorg t.b.v. de kinderopvangtoeslag. De houder noemt dit een aanvulling op de bestaande opvangovereenkomst.

Het betreffende kind werd dus eerst opgevangen op de reguliere BSO en gaat nu naar de BSO met Zorg. Deze is dus van dezelfde houder, zit op hetzelfde adres en heeft een ander LRK-nummer. De houder heeft in dit geval geen nieuw opvangcontract opgemaakt, omdat enkel het LRK-nummer en de naam is gewijzigd. Zij hebben er dus voor gekozen om met een aanvulling op het contract te werken in de vorm van de brief met het nieuwe LRK-nummer. Deze is niet door de ouders ondertekend, alleen door de vestigingsmanager.

Ik vraag mij af of met deze constructie wordt voldaan aan de bovengenoemde eis? Mag een houder hier dus volstaan met het ‘oude’ contract en een brief met het nieuwe LRK-nummer als aanvulling hierop? Of dient de houder een nieuw opvangcontract op te stellen met daarin alle noodzakelijke en juiste gegevens?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Marcel Dissen
Toezichthouder Kinderopvang
T: (06) 30 99 77 23
E: Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl
W: www.ggdzeeland.nl

Werkdagen:
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagmorgen

[cid:image001.jpg@01DA2C37.0A1D0B70]

Disclaimer: GGD Zeeland, Veilig Thuis Zeeland, Inkooporganisatie Jeugdhulp Zeeland gaan zorgvuldig om met informatie. Desondanks kan de organisatie niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden in dit bericht of gevolgen die er uit voortvloeien. De informatie is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Verstrekking aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u ons het bericht retour te zenden.

Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Het bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te informeren. GGD GHOR Nederland is niet aansprakelijk voor onjuiste en onvolledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail bericht, of een te late ontvangst daarvan.

Antwoorden

Secretariaat

12-11-20234:16 pm

Nicole

12-14-202312:32 pm

Beste Marcel,

Ik kom uiterlijk dinsdag terug op jouw vraag. Excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Nicole Huitink

Helpdesk kinderopvang

Telefoon: 06 36512194

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)

Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)

> Van: Marcel Dissen
>Datum: 11/12/2023 14:59
>Aan: “helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl”
>Onderwerp: Vraag m.b.t. opvangcontract
> Beste collega,
>
>
>
>Naar aanleiding van het onderzoek op een recent geopende BSO met Zorg, heb ik bij de houder opvangcontracten van de betreffende locatie opgevraagd. Dit om de eis âKinderopvang moet geschieden op basis van een schriftelijke overeenkomst tussen de houder van een kindercentrum en de ouderâ te beoordelen. Van één kind ontving ik het volgende:
>
>
>
>
> o opvangcontract van de reguliere BSO (van dezelfde houder op hetzelfde adres als de BSO met Zorg) en
> o een brief van de vestigingsmanager aan de ouders/verzorgers met daarin het LRK nummer van de nieuwe BSO met Zorg t.b.v. de kinderopvangtoeslag. De houder noemt dit een aanvulling op de bestaande opvangovereenkomst. Het betreffende kind werd dus eerst opgevangen op de reguliere BSO en gaat nu naar de BSO met Zorg. Deze is dus van dezelfde houder, zit op hetzelfde adres en heeft een ander LRK-nummer. De houder heeft in dit geval geen nieuw opvangcontract opgemaakt, omdat enkel het LRK-nummer en de naam is gewijzigd. Zij hebben er dus voor gekozen om met een aanvulling op het contract te werken in de vorm van de brief met het nieuwe LRK-nummer. Deze is niet door de ouders ondertekend, alleen door de vestigingsmanager.
>
>
>
>Ik vraag mij af of met deze constructie wordt voldaan aan de bovengenoemde eis? Mag een houder hier dus volstaan met het âoudeâ contract en een brief met het nieuwe LRK-nummer als aanvulling hierop? Of dient de houder een nieuw opvangcontract op te stellen met daarin alle noodzakelijke en juiste gegevens?
>
>
>
>Alvast bedankt voor jullie reactie.
>
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> Marcel Dissen
>
>
> Toezichthouder Kinderopvang
>
>
> T: (06) 30 99 77 23
>
>
> E: Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl (mailto:Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl)
>
>
> W: www.ggdzeeland.nl (http://www.ggdzeeland.nl/)
>
>
>
>Werkdagen:
>
>Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagmorgen
>
>
>
>Disclaimer: GGD Zeeland, Veilig Thuis Zeeland, Inkooporganisatie Jeugdhulp Zeeland gaan zorgvuldig om met informatie. Desondanks kan de organisatie niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden in dit bericht of gevolgen die er uit voortvloeien. De informatie is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Verstrekking aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u ons het bericht retour te zenden.
>
>
>
>
>Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Het bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te informeren. GGD GHOR Nederland is niet aansprakelijk voor onjuiste en onvolledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail bericht, of een te late ontvangst daarvan.
>
>

Nicole

12-19-202310:20 am

Beste Marcel,

Ogv art. 1.52 Wko dient er een overeenkomst te zijn tussen de houder van een kindercentrum en de ouder. Hiervoor zijn geen vormvoorschriften gegeven. Wel is de houder verplicht om de overeenkomsten in zijn administratie te hebben. Zie art. 11 lid 2 onder f Regeling wet kinderopvang:

afschriften van alle met ouders overeengekomen schriftelijke overeenkomsten, vermeldende per overeenkomst: de soort kinderopvang waarop de overeenkomst betrekking heeft, de voor die kinderopvang te betalen prijs per uur, naam, geboortedatum en adres van het kind, het aantal uren kinderopvang per jaar en de duur van de overeenkomst,

Als je dit artikel leest, is vermelding van het LRK niet vereist in de overeenkomst. Het LRK moet wel op de jaaroverzichten staan (zie art. 11 lid 2 onder h Regeling wet kinderopvang).

Persoonlijk zou ik het gesprek met de houder aangaan en de houder wijzen dat het juridisch gezien aan te raden is om een nieuwe overeenkomst op te stellen die overeenkomt met het LRK nummer en de juiste naam. Het contract dient wel de werkelijkheid weer te geven. Zeker voor het aanvragen van toeslagen is het verstandiger om een contact te hebben met het juiste LRK nummer. Anders kan dit vragen gaan oproepen bij de belastingdienst. Hierin zit een risico voor de ouder. Ook hier kun je de houder op wijzen. Voor de rechtszekerheid en voor het aanvragen van de toeslagen is het verstandiger als de houder de ouders nieuwe contracten laat tekenen.

Kun jij verder met dit antwoord?

Met vriendelijke groet,

Nicole Huitink

Helpdesk kinderopvang

Telefoon: 06 36512194

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)

Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)

> Van: Nicole
>Datum: 2023-12-14 12:09:32
>Aan: “Marcel Dissen”
>Onderwerp: Vraag m.b.t. opvangcontract
> Beste Marcel,
>
>Ik kom uiterlijk dinsdag terug op jouw vraag. Excuses voor de vertraging.
>
>
>
>Met vriendelijke groet,
>
>Nicole Huitink
>
>
>Helpdesk kinderopvang
>
>
>
>
>Telefoon: 06 36512194
>
>Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)
>
>
>
>Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)
>
>>> Van: Marcel Dissen
>>Datum: 11/12/2023 14:59
>>Aan: “helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl”
>>Onderwerp: Vraag m.b.t. opvangcontract
>> Beste collega,
>>
>>
>>
>>Naar aanleiding van het onderzoek op een recent geopende BSO met Zorg, heb ik bij de houder opvangcontracten van de betreffende locatie opgevraagd. Dit om de eis âKinderopvang moet geschieden op basis van een schriftelijke overeenkomst tussen de houder van een kindercentrum en de ouderâ te beoordelen. Van één kind ontving ik het volgende:
>>
>>
>>
>>
>> o opvangcontract van de reguliere BSO (van dezelfde houder op hetzelfde adres als de BSO met Zorg) en
>> o een brief van de vestigingsmanager aan de ouders/verzorgers met daarin het LRK nummer van de nieuwe BSO met Zorg t.b.v. de kinderopvangtoeslag. De houder noemt dit een aanvulling op de bestaande opvangovereenkomst. Het betreffende kind werd dus eerst opgevangen op de reguliere BSO en gaat nu naar de BSO met Zorg. Deze is dus van dezelfde houder, zit op hetzelfde adres en heeft een ander LRK-nummer. De houder heeft in dit geval geen nieuw opvangcontract opgemaakt, omdat enkel het LRK-nummer en de naam is gewijzigd. Zij hebben er dus voor gekozen om met een aanvulling op het contract te werken in de vorm van de brief met het nieuwe LRK-nummer. Deze is niet door de ouders ondertekend, alleen door de vestigingsmanager.
>>
>>
>>
>>Ik vraag mij af of met deze constructie wordt voldaan aan de bovengenoemde eis? Mag een houder hier dus volstaan met het âoudeâ contract en een brief met het nieuwe LRK-nummer als aanvulling hierop? Of dient de houder een nieuw opvangcontract op te stellen met daarin alle noodzakelijke en juiste gegevens?
>>
>>
>>
>>Alvast bedankt voor jullie reactie.
>>
>>
>>
>>
>> Met vriendelijke groet,
>>
>>
>> Marcel Dissen
>>
>>
>> Toezichthouder Kinderopvang
>>
>>
>> T: (06) 30 99 77 23
>>
>>
>> E: Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl (mailto:Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl)
>>
>>
>> W: www.ggdzeeland.nl (http://www.ggdzeeland.nl/)
>>
>>
>>
>>Werkdagen:
>>
>>Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagmorgen
>>
>>
>>
>>Disclaimer: GGD Zeeland, Veilig Thuis Zeeland, Inkooporganisatie Jeugdhulp Zeeland gaan zorgvuldig om met informatie. Desondanks kan de organisatie niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden in dit bericht of gevolgen die er uit voortvloeien. De informatie is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Verstrekking aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u ons het bericht retour te zenden.
>>
>>
>>
>>
>>Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Het bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te informeren. GGD GHOR Nederland is niet aansprakelijk voor onjuiste en onvolledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail bericht, of een te late ontvangst daarvan.
>>
>>
>

Marcel Dissen

12-21-202312:04 pm

Hallo Nicole,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb het met de vestigingsmanager besproken en die gaat het oppakken.

Ik wens je hele fijne feestdagen en alvast de beste wensen voor 2024!

Met vriendelijke groet,
Marcel Dissen
Toezichthouder Kinderopvang
T: (06) 30 99 77 23
E: Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl
W: www.ggdzeeland.nl

Werkdagen:
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagmorgen

[cid:image001.jpg@01DA340B.E3817E10]

Van: Helpdesk Kinderopvang
Verzonden: dinsdag 19 december 2023 10:03
Aan: Marcel Dissen
Onderwerp: (Referentienummer:165752) Vraag m.b.t. opvangcontract

Beste Marcel,

Ogv art. 1.52 Wko dient er een overeenkomst te zijn tussen de houder van een kindercentrum en de ouder. Hiervoor zijn geen vormvoorschriften gegeven. Wel is de houder verplicht om de overeenkomsten in zijn administratie te hebben. Zie art. 11 lid 2 onder f Regeling wet kinderopvang:

afschriften van alle met ouders overeengekomen schriftelijke overeenkomsten, vermeldende per overeenkomst: de soort kinderopvang waarop de overeenkomst betrekking heeft, de voor die kinderopvang te betalen prijs per uur, naam, geboortedatum en adres van het kind, het aantal uren kinderopvang per jaar en de duur van de overeenkomst,

Als je dit artikel leest, is vermelding van het LRK niet vereist in de overeenkomst. Het LRK moet wel op de jaaroverzichten staan (zie art. 11 lid 2 onder h Regeling wet kinderopvang).

Persoonlijk zou ik het gesprek met de houder aangaan en de houder wijzen dat het juridisch gezien aan te raden is om een nieuwe overeenkomst op te stellen die overeenkomt met het LRK nummer en de juiste naam. Het contract dient wel de werkelijkheid weer te geven. Zeker voor het aanvragen van toeslagen is het verstandiger om een contact te hebben met het juiste LRK nummer. Anders kan dit vragen gaan oproepen bij de belastingdienst. Hierin zit een risico voor de ouder. Ook hier kun je de houder op wijzen. Voor de rechtszekerheid en voor het aanvragen van de toeslagen is het verstandiger als de houder de ouders nieuwe contracten laat tekenen.

Kun jij verder met dit antwoord?

Met vriendelijke groet,

Nicole Huitink

Helpdesk kinderopvang

[cid:image002.png@01DA340B.E3817E10]

Telefoon: 06 36512194

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl

Twitter : @GGDGHORNL

Van: Nicole
Datum: 2023-12-14 12:09:32
Aan: “Marcel Dissen” >
Onderwerp: Vraag m.b.t. opvangcontract

Beste Marcel,

Ik kom uiterlijk dinsdag terug op jouw vraag. Excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groet,

Nicole Huitink

Helpdesk kinderopvang

[cid:image002.png@01DA340B.E3817E10]

Telefoon: 06 36512194

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl

Twitter : @GGDGHORNL

Van: Marcel Dissen >
Datum: 11/12/2023 14:59
Aan: “helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl>
Onderwerp: Vraag m.b.t. opvangcontract

Beste collega,

Naar aanleiding van het onderzoek op een recent geopende BSO met Zorg, heb ik bij de houder opvangcontracten van de betreffende locatie opgevraagd. Dit om de eis ‘Kinderopvang moet geschieden op basis van een schriftelijke overeenkomst tussen de houder van een kindercentrum en de ouder’ te beoordelen. Van één kind ontving ik het volgende:

* opvangcontract van de reguliere BSO (van dezelfde houder op hetzelfde adres als de BSO met Zorg) en
* een brief van de vestigingsmanager aan de ouders/verzorgers met daarin het LRK nummer van de nieuwe BSO met Zorg t.b.v. de kinderopvangtoeslag. De houder noemt dit een aanvulling op de bestaande opvangovereenkomst.

Het betreffende kind werd dus eerst opgevangen op de reguliere BSO en gaat nu naar de BSO met Zorg. Deze is dus van dezelfde houder, zit op hetzelfde adres en heeft een ander LRK-nummer. De houder heeft in dit geval geen nieuw opvangcontract opgemaakt, omdat enkel het LRK-nummer en de naam is gewijzigd. Zij hebben er dus voor gekozen om met een aanvulling op het contract te werken in de vorm van de brief met het nieuwe LRK-nummer. Deze is niet door de ouders ondertekend, alleen door de vestigingsmanager.

Ik vraag mij af of met deze constructie wordt voldaan aan de bovengenoemde eis? Mag een houder hier dus volstaan met het ‘oude’ contract en een brief met het nieuwe LRK-nummer als aanvulling hierop? Of dient de houder een nieuw opvangcontract op te stellen met daarin alle noodzakelijke en juiste gegevens?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Met vriendelijke groet,

Marcel Dissen

Toezichthouder Kinderopvang

T: (06) 30 99 77 23

E: Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl

W: www.ggdzeeland.nl

Werkdagen:
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagmorgen

[cid:image001.jpg@01DA340B.E3817E10]

Disclaimer: GGD Zeeland, Veilig Thuis Zeeland, Inkooporganisatie Jeugdhulp Zeeland gaan zorgvuldig om met informatie. Desondanks kan de organisatie niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden in dit bericht of gevolgen die er uit voortvloeien. De informatie is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Verstrekking aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u ons het bericht retour te zenden.

Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Het bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te informeren. GGD GHOR Nederland is niet aansprakelijk voor onjuiste en onvolledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail bericht, of een te late ontvangst daarvan.

Disclaimer: GGD Zeeland, Veilig Thuis Zeeland, Inkooporganisatie Jeugdhulp Zeeland gaan zorgvuldig om met informatie. Desondanks kan de organisatie niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden in dit bericht of gevolgen die er uit voortvloeien. De informatie is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Verstrekking aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u ons het bericht retour te zenden.

Nicole

12-21-20231:00 pm

Voor jou ook fijne feestdagen en een goed 20241

Met vriendelijke groet,

Nicole Huitink

Helpdesk kinderopvang

Telefoon: 06 36512194

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)

Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)

> Van: Marcel Dissen
>Datum: 21/12/2023 12:48
>Aan: “helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl”
>Onderwerp: RE: (Referentienummer:165752) Vraag m.b.t. opvangcontract
> Hallo Nicole,
>
>
>
>Dank je wel voor je reactie. Ik heb het met de vestigingsmanager besproken en die gaat het oppakken.
>
>
>
>Ik wens je hele fijne feestdagen en alvast de beste wensen voor 2024!
>
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
> Marcel Dissen
>
>
> Toezichthouder Kinderopvang
>
>
> T: (06) 30 99 77 23
>
>
> E: Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl (mailto:Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl)
>
>
> W: www.ggdzeeland.nl (http://www.ggdzeeland.nl/)
>
>
>
>Werkdagen:
>
>Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagmorgen
>
>
>
>
>
>Van: Helpdesk Kinderopvang
>Verzonden: dinsdag 19 december 2023 10:03
>Aan: Marcel Dissen
>Onderwerp: (Referentienummer:165752) Vraag m.b.t. opvangcontract
>
>
>
>Beste Marcel,
>
>Ogv art. 1.52 Wko dient er een overeenkomst te zijn tussen de houder van een kindercentrum en de ouder. Hiervoor zijn geen vormvoorschriften gegeven. Wel is de houder verplicht om de overeenkomsten in zijn administratie te hebben. Zie art. 11 lid 2 onder f Regeling wet kinderopvang:
>
>
>afschriften van alle met ouders overeengekomen schriftelijke overeenkomsten, vermeldende per overeenkomst: de soort kinderopvang waarop de overeenkomst betrekking heeft, de voor die kinderopvang te betalen prijs per uur, naam, geboortedatum en adres van het kind, het aantal uren kinderopvang per jaar en de duur van de overeenkomst,
>
>Als je dit artikel leest, is vermelding van het LRK niet vereist in de overeenkomst. Het LRK moet wel op de jaaroverzichten staan (zie art. 11 lid 2 onder h Regeling wet kinderopvang).
>
>Persoonlijk zou ik het gesprek met de houder aangaan en de houder wijzen dat het juridisch gezien aan te raden is om een nieuwe overeenkomst op te stellen die overeenkomt met het LRK nummer en de juiste naam. Het contract dient wel de werkelijkheid weer te geven. Zeker voor het aanvragen van toeslagen is het verstandiger om een contact te hebben met het juiste LRK nummer. Anders kan dit vragen gaan oproepen bij de belastingdienst. Hierin zit een risico voor de ouder. Ook hier kun je de houder op wijzen. Voor de rechtszekerheid en voor het aanvragen van de toeslagen is het verstandiger als de houder de ouders nieuwe contracten laat tekenen.
>
>Kun jij verder met dit antwoord?
>
>
>
>Met vriendelijke groet,
>
>Nicole Huitink
>
>
>Helpdesk kinderopvang
>
>
>
>
>Telefoon: 06 36512194
>
>Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)
>
>
>
>Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)
>
>>>
>>
>>Van: Nicole
>>Datum: 2023-12-14 12:09:32
>>Aan: “Marcel Dissen” < Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl (mailto:Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl)>
>>Onderwerp: Vraag m.b.t. opvangcontract
>>
>>
>>Beste Marcel,
>>
>>Ik kom uiterlijk dinsdag terug op jouw vraag. Excuses voor de vertraging.
>>
>>
>>
>>Met vriendelijke groet,
>>
>>Nicole Huitink
>>
>>
>>Helpdesk kinderopvang
>>
>>
>>
>>
>>Telefoon: 06 36512194
>>
>>Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)
>>
>>
>>
>>Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)
>>
>>>>>
>>>
>>>Van: Marcel Dissen < Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl (mailto:Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl)>
>>>Datum: 11/12/2023 14:59
>>>Aan: ” helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (mailto:helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)” < helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (mailto:helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)>
>>>Onderwerp: Vraag m.b.t. opvangcontract
>>>
>>>
>>>Beste collega,
>>>
>>>
>>>
>>>Naar aanleiding van het onderzoek op een recent geopende BSO met Zorg, heb ik bij de houder opvangcontracten van de betreffende locatie opgevraagd. Dit om de eis âKinderopvang moet geschieden op basis van een schriftelijke overeenkomst tussen de houder van een kindercentrum en de ouderâ te beoordelen. Van één kind ontving ik het volgende:
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> o opvangcontract van de reguliere BSO (van dezelfde houder op hetzelfde adres als de BSO met Zorg) en
>>> o een brief van de vestigingsmanager aan de ouders/verzorgers met daarin het LRK nummer van de nieuwe BSO met Zorg t.b.v. de kinderopvangtoeslag. De houder noemt dit een aanvulling op de bestaande opvangovereenkomst. Het betreffende kind werd dus eerst opgevangen op de reguliere BSO en gaat nu naar de BSO met Zorg. Deze is dus van dezelfde houder, zit op hetzelfde adres en heeft een ander LRK-nummer. De houder heeft in dit geval geen nieuw opvangcontract opgemaakt, omdat enkel het LRK-nummer en de naam is gewijzigd. Zij hebben er dus voor gekozen om met een aanvulling op het contract te werken in de vorm van de brief met het nieuwe LRK-nummer. Deze is niet door de ouders ondertekend, alleen door de vestigingsmanager.
>>>
>>>
>>>
>>>Ik vraag mij af of met deze constructie wordt voldaan aan de bovengenoemde eis? Mag een houder hier dus volstaan met het âoudeâ contract en een brief met het nieuwe LRK-nummer als aanvulling hierop? Of dient de houder een nieuw opvangcontract op te stellen met daarin alle noodzakelijke en juiste gegevens?
>>>
>>>
>>>
>>>Alvast bedankt voor jullie reactie.
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>Met vriendelijke groet,
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>Marcel Dissen
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>Toezichthouder Kinderopvang
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>T: (06) 30 99 77 23
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>E: Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl (mailto:Marcel.Dissen@ggdzeeland.nl)
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>W: www.ggdzeeland.nl (http://www.ggdzeeland.nl/)
>>>
>>>
>>>
>>>Werkdagen:
>>>
>>>Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdagmorgen
>>>
>>>
>>>
>>>Disclaimer: GGD Zeeland, Veilig Thuis Zeeland, Inkooporganisatie Jeugdhulp Zeeland gaan zorgvuldig om met informatie. Desondanks kan de organisatie niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden in dit bericht of gevolgen die er uit voortvloeien. De informatie is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Verstrekking aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u ons het bericht retour te zenden.
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Het bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te informeren. GGD GHOR Nederland is niet aansprakelijk voor onjuiste en onvolledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail bericht, of een te late ontvangst daarvan.
>>>
>>>
>>
>Disclaimer: GGD Zeeland, Veilig Thuis Zeeland, Inkooporganisatie Jeugdhulp Zeeland gaan zorgvuldig om met informatie. Desondanks kan de organisatie niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele onjuistheden in dit bericht of gevolgen die er uit voortvloeien. De informatie is uitsluitend bedoeld voor de geadresseerde. Verstrekking aan en gebruik door anderen is niet toegestaan. Indien u niet de geadresseerde bent, verzoeken wij u ons het bericht retour te zenden.
>
>