Koppelingsgesprek fysieke aanwezigheid

Gesloten

Beste helpdesk,

Momenteel gaat bij gastouderbureaus de tamtam rond dat (enkele) gemeenten willen afwijken van de voorwaarde voor het voeren van koppelingsgesprekken op locatie.
ViaViela Den Bosch heeft dit bij de gemeente Sint-Michielsgestel besproken. Nu komt ViaViela Uden met eenzelfde vraag bij de gemeente Maashorst.
Beide gemeenten staan open voor de vraag van de bureaus. Wij dragen als GGD uit dat het voeren van koppelingsgesprekken op locatie een wettelijke voorwaarde is.
De gemeenten zijn nu met de VNG in overleg hoe hier eventueel van af te wijken.
Zijn jullie hier als GGD GHOR van op de hoogte en wat vinden jullie van deze ontwikkeling die nu gaande is.

Zie onderstaande mailtjes hierover.

Met vriendelijke groeten,

Monique de Kort
Toezichthouder Wet kinderopvang

[GGD HvB_fc]
Aldetiendstraat 23 Uden
Postbus 3024, 5003 DA Tilburg
www.ggdhvb.nl/toezichtkinderopvang
088 368 64 19
m.de.kort@ggdhvb.nl
Aanwezig op: ma-di-do
[cid:image002.jpg@01D95BE2.1401D060]
[cid:image003.png@01D95BE2.1401D060]

[GGD_Pay-off_Gezond2doetleven_vrij_blauw_rgb]

Verzenden van privacygevoelige informatie mag volgens de AVG richtlijn alleen als dit via een beveiligde manier is gedaan.
Je kunt de informatie door sturen via een programma zoals ZIVVER, Cryptshare. enz.
Wij communiceren dit met jullie omdat wij als overheid onveiligheid niet in de hand mogen werken.

Beste Lisanne, beste Jacqueline,

We zitten op dit moment met een issue waarbij we graag willen overleggen met de Gemeente Maashorst hoe we daar het beste mee om kunnen gaan. In 2010 is er wettelijk bepaald dat er een koppelingsgesprek tussen Ouder – Gastouder plaatsvindt onder begeleiding van het gastouderbureau, en dit dan op de locatie van de gastouder.

In de praktijk is het nu zo dat een ouder een eerste kennismaking heeft met de gastouder waarbij de gastouder al veel uitlegt over haar opvang en haar huisregels. Hierna volgt er een gesprek tussen het gastouderbureau en de ouder waarbij wij uitleggen hoe alles financieel/adminstratie werkt en hoe b.v. toeslagen werkt.

Na deze 2 gesprekken volgt er nog een derde gesprek waarbij de ouder en gastouderbureau bij de gastouder aan tafel het koppelingsgesprek voeren. De exacte inhoud van dit gesprek is nooit vastgelegd maar veelal wordt dan de overeenkomst tussen Ouder – Gastouder ondertekend. Of dat de wensen van het kind/vraag ouder worden besproken maar vaak zijn deze al besproken bij de kennismaking.

Naast deze gesprekken komen wij nu ook 3 x per jaar langs bij de gastouder ter controle, 1 x voor de RIE, 1 x voor de gastouderevaluatie en 1 x onverwachts zoals afgesproken in ons pedagogische beleid.

Oftewel, wij zien dus nu de gastouder altijd 3 x per jaar maar in de praktijk is dit soms wel 6 a 7 keer per jaar afhankelijk hoeveel koppelingsgesprekken er plaats vinden. In de praktijk merken we dat een gastouder het koppelingsgesprek niet als prettig ervaart, ze zijn dan vaak druk bezig met de kinderen. Er lopen er dan 4 of 5 rond die alle aandacht nodig hebben. De meeste gastouder werken 4 tot 5 dagen in de week dus een koppelingsgesprek komt nooit uit en kost hun gewoon tijd. Bij z’on gesprek heeft de gastouder totaal geen aandacht voor het gesprek, de overeenkomsten die getekend worden zijn ook altijd gelijk aan elkaar en de ouders hebben ook geen tijd (deze moeten vaak meteen door naar hun werk). Dit gesprek heeft dus, naar onze mening, geen extra toegevoegde waarde, we zitten gemiddeld 15 minuten aan tafel en dan is alles getekend en moet een gastouder weer verder met de opvang van de kinderen.

Wij willen graag verzoeken of het mogelijk is dat wij af mogen zien van dit koppelingsgesprek op locatie bij de gastouder. In 2010 was men digitaal nog niet zo ver dat alles digitaal getekend kon worden maar tegenwoordig gaat dit digitaal en kan dus ook een overeenkomst tussen ouder en gastouder digitaal getekend worden. De ouders hebben dan al 2 x uitleg gehad en vooraf aan de start van de opvang is er altijd nog een wenmoment waarbij ze nog een keer extra uitleg krijgen. Als het echt draait om de controle op de gastouderopvang dan heeft een koppelingsgesprek totaal geen meerwaarde, in 15 minuten kunnen wij niet beoordelen of de opvang goed gaat. Daarvoor zijn de 3 gesprekken geduren de het jaar veel beter van toepassing, de RIE en de gastouderevaluatie vinden op afspraak plaats waarbij de gastouder ook echt tijd heeft om goed alles door te nemen en bij het onverwachtte gesprek kijken wij vooral maar houden we de gastouder niet van haar werk af, we hebben dan juist graag dat ze gewoon door gaat met waar ze mee bezig is. En ook als we twijfels hebben, dan plannen we extra bezoeken in.

We hebben dit punt ook met de GGD besproken en ook zij geven aan dat ze best hiervan willen afwijken, ook zij begrijpen dat een gesprek wel nut moet hebben of toegevoegde waarde en niet een “moetje” moet worden. Maar zij zijn afhankelijk van de wet en dus alleen de Gemeente Maashorst zou hierin mogen aangeven dat ze toestaan dat hiervan afgeweken wordt. (dit gebeurt al door andere gemeentes waarbij een gastouderbureau het zelfde verzoek heeft ingediend)

Mochten jullie graag hierover een persoonlijk gesprek over aan willen gaan, dan staan we daar graag voor open.

Met vriendelijke groeten,
Gastouderbureau ViaViela

Ton en Lisette van Lieshout (aanwezig op maandag tm donderdag, op vrijdag tot 12.00uur)

Moleneindstraat 4, 5406PC, Uden
T: 0413-230001 / Nu ook voor Whatsapp: 0413-230001
E: uden@viaviela.nl

Van: Prinsen, Anne-Sophie >
Verzonden: dinsdag 21 maart 2023 10:44
Aan: Kort, Monique de >
Onderwerp: Koppelingsgesprek fysieke aanwezigheid

Hoi Monique,

Hierbij de reactie van de helpdesk.

Ook even terugkoppeling van het gesprek met Suzanne Ekkel (gemeente Sint-Michielsgestel, zit ViaViela Den Bosch gevestigd):

Gesprek 20-03-2023 Handhaving GOB ViaViela DB; aanwezigheid GOB bij koppelingsgesprek.

Suzanne Ekkel heeft contact gehad met Marcha Jacobs – de La Mar (adviseur handhaving VNG, gemeente Amsterdam)
Er is geen definitie van een koppelingsgesprek. De bedoeling van de wetgever is een extra controle op locatie door GOB.
Met dit in gedachten ziet ViaViela dat de meerwaarde meer zit in een extra bezoek aan de locatie in een kwaliteitsjaargesprek/bezoek aan de locatie (bv. observatie pedagogische praktijk) ipv zijn aanwezigheid bij koppelingsgesprekken. Koppelingsgesprekken gaan meer over contractuele zaken.
GOB gaat nu een voorstel aanleveren waarom zij dit willen en waarom dit wel zou moeten werken. (hoor/wederhoor)
Dan voorleggen aan VNG, welke mogelijkheden er zijn om gemotiveerd af te wijken.
Dan pas vervolg GGD. Nader onderzoek on hold.
Mocht houder niet voldoen aan wetgeving, blijft dit een overtreding in het rapport. Wellicht beschrijven dat hij wel andere bezoeken brengt aan de locatie. Wordt vervolgd.

Met vriendelijke groet,

Anne-Sophie Prinsen
Toezichthouder Wet kinderopvang

[GGD HvB_fc]
Pettelaarpark 10, Den Bosch
Postbus 3024, 5003 DA Tilburg
www.ggdhvb.nl
a.prinsen@ggdhvb.nl
Aanwezig op: ma-di-wo
088 368 70 02
[cid:image002.jpg@01D95BE2.1401D060]
[cid:image003.png@01D95BE2.1401D060]

[GGD_Pay-off_Gezond2doetleven_vrij_blauw_rgb]

Verzenden van privacygevoelige informatie mag volgens de AVG richtlijn alleen als dit via een beveiligde manier is gedaan. U kunt de informatie door sturen via een programma zoals ZIVVER, Cryptshare, etc. Ons is gevraagd dit met jullie te communiceren omdat wij als overheid onveiligheid niet in de hand mogen werken.

Van: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl >
Verzonden: vrijdag 10 februari 2023 12:31
Aan: Prinsen, Anne-Sophie >
Onderwerp: (Referentienummer:164605) Koppelingsgesprek fysieke aanwezigheid

Dag Anne-Sophie,

In wet- en regelgeving staat concreet dat het koppelingsgesprek moet plaatsvinden op de voorziening door een bemiddelingsmedewerkers van het GOB. Ik begrijp uit je vraag dat deze medewerkers online aanhaakt terwijl de gastouder en vraagouder op locatie zijn. In de wetgeving wordt bij bepaalde gesprekken expliciet aangegeven dat ze op locatie moeten plaats vinden, en bij andere niet. De bedoeling hiervan is dus dat de personen ook echt aanwezig zijn. Het lijkt mij ook niet wenselijk omdat je teveel communicatie (verbaal/ nonverbaal) mist. Zeker bij een koppelingsgesprek is het belangrijk dat iedereen elkaar echt ziet en hoort.

art. 11a Regeling kwaliteit GOO
De houder van een gastouderbureau draagt er zorg voor dat:

* a.een intakegesprek met de gastouder plaatsvindt bij de voorgenomen voorziening voor gastouderopvang;
* b.een intakegesprek met de vraagouder plaatsvindt;
* c.een koppelingsgesprek plaatsvindt bij een koppeling tussen een vraagouder en de gastouder. Het koppelingsgesprek vindt plaats bij de voorziening van gastouderopvang;

Kun je hiermee verder?

Met vriendelijke groet,
Pauline Khoury el-Verscheijden

Helpdesk kinderopvang
[cid:att-0@online.superoffice.com]

Telefoon: 030 – 252 50 60

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl

Twitter : @GGDGHORNL en @Toezicht_kov

Van: Anne-Sophie Prinsen
Datum: 2023-02-08 10:02:24
Onderwerp: Koppelingsgesprek fysieke aanwezigheid

Er is een momenteel een dicussie met een GOB over het wel of niet fysiek aanwezig zijn bij een koppelingsgesprek. De wet schrijft voor dat er een gesprek wordt gevoerd door de bemiddelingsmedewerker. Indien de gastouder opvang biedt in de eigen woning, is de houder hier niet fysiek bij aanwezig maar draagt er zorg voor dat er digitaal stukken (onder andere overeenkomsten) in orde zijn die de gastouder samen met de vraagouder(s) kan invullen en ondertekenen. Indien nodig kan er digitaal via teams of telefonisch ondersteund worden door de houder. De gemeente is voor digitalisering en vraagt in hoeverre hier ruimte voor is. Wij zijn van mening dat er een gesprek gevoerd moet worden, kan eventueel ook op ‘afstand’, dat is niet zo concreet vastgelegd in wet en regelgeving? Is er volgens jullie ruimte hierin?

Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Het bericht kan vertrouwelijke informatie bevatten. Als u dit bericht per abuis hebt ontvangen, wordt u verzocht het te vernietigen en de afzender te informeren. GGD GHOR Nederland is niet aansprakelijk voor onjuiste en onvolledige overbrenging van de inhoud van een verzonden e-mail bericht, of een te late ontvangst daarvan.

Antwoorden

Pauline

03-21-20231:35 pm

Hoi Monique,

Interessante discussie. Dank dat je mij erbij betrekt. Ik zal contact opnemen met VNG (Marcha).

Ik ben het ermee eens dat zinloze gesprekken niet plaats zouden moeten vinden maar als ik het zo lees gaat het meer om de definitie van een koppelingsgesprek. Zoals ik het zie moet er een gesprek plaatsvinden tussen de vraagouder, gastouder en bemiddelingsmedewerker op locatie. Op het moment dat de gastouder de vraagouder het huis laat zien (eerste gesprek in onderstaande werkwijze), zou eigenlijk het GOB aanwezig moeten zijn om te checken of alle info juist is, goed overkomt, of de match goed is etc. Tekenen kan dan later plaatsvinden. Het lijkt me niet wenselijk om dat te doen tijdens de opvang, zoals hieronder wordt aangegeven.

Zien jullie dat ook zo? Mochten we echt afwijken dan moeten we misschien even bellen.

Met vriendelijke groet,

Pauline Khoury elâVerscheijden

Helpdesk kinderopvang

Telefoon: 06 36483490

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)

Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)

Pauline

03-21-20234:49 pm

Hoi Monique en Anne-Sophie,

Ik heb het hoofdkantoor van ViaViela meteen maar even gebeld. Ze herkende zeker de discussie maar was niet op de hoogte dat sommige gemeenten eventueel niet gaan handhaven.

Het standpunt van viaviela is nog steeds dat het koppelingsgesprek op locatie moet plaatsvinden, omdat dat in de wet staat. En niet omdat het meer oplevert, volgens haar.

Ik heb gesproken over de rol van het GOB, zoals ook wij bespraken. Daar kon ze zich deels in vinden. Maar ze vindt ook dat de gesprekken apart gehouden kunnen worden omdat de bemiddelingsmedewerkers andere dingen met de vraagouder bespreekt dan de gastouder. Eigenlijk zouden ze hun werkwijze tegen het licht moeten houden wat de meerwaarde is van een gesprek met de drie partijen, en wanneer dat dan gunstig is (niet tijdens opvang). Het tekenen kan op een ander moment.

Voor nu ben ik dus eerst met VNG hierover in gesprek en laat jullie de uitkomst weten. Mocht je gemeenten of houders spreken dan lijkt mij het handig om het gesprek aan te gaan over de meerwaarde van de regelgeving, hoe dragen zij zorg voor een goede start van de opvang, los van de definitie koppelingsgesprek.

Dat was het voor nu.

Met vriendelijke groet,

Pauline Khoury elâVerscheijden

Helpdesk kinderopvang

Telefoon: 06 36483490

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)

Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)

> Van: Pauline
>Datum: 2023-03-21 13:44:35
>Aan: “Monique de Kort”
>Onderwerp: Koppelingsgesprek fysieke aanwezigheid
> Hoi Monique,
>
>
>
>Interessante discussie. Dank dat je mij erbij betrekt. Ik zal contact opnemen met VNG (Marcha).
>
>
>Ik ben het ermee eens dat zinloze gesprekken niet plaats zouden moeten vinden maar als ik het zo lees gaat het meer om de definitie van een koppelingsgesprek. Zoals ik het zie moet er een gesprek plaatsvinden tussen de vraagouder, gastouder en bemiddelingsmedewerker op locatie. Op het moment dat de gastouder de vraagouder het huis laat zien (eerste gesprek in onderstaande werkwijze), zou eigenlijk het GOB aanwezig moeten zijn om te checken of alle info juist is, goed overkomt, of de match goed is etc. Tekenen kan dan later plaatsvinden. Het lijkt me niet wenselijk om dat te doen tijdens de opvang, zoals hieronder wordt aangegeven.
>
>
>Zien jullie dat ook zo? Mochten we echt afwijken dan moeten we misschien even bellen.
>
>
>
>Met vriendelijke groet,
>
>Pauline Khoury elâVerscheijden
>
>
>Helpdesk kinderopvang
>
>
>
>
>Telefoon: 06 36483490
>
>Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)
>
>
>
>Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)
>
>
>
>
>
>

Prinsen, Anne-Sophie

03-22-202312:29 pm

Hoi Pauline,

Bedankt voor je terugkoppeling! Ik heb de gemeente Sint-Michielsgestel ook even op de hoogte gesteld van je acties richting ViaViela hoofdkantoor, branche en VNG.
Fijn dat we zo even met elkaar van gedachten kunnen wisselen.

Met vriendelijke groet,

Anne-Sophie Prinsen
Toezichthouder Wet kinderopvang

[GGD HvB_fc]
Pettelaarpark 10, Den Bosch
Postbus 3024, 5003 DA Tilburg
www.ggdhvb.nl
a.prinsen@ggdhvb.nl
Aanwezig op: ma-di-wo
088 368 70 02
[cid:image002.jpg@01D95CB7.AD6A5DA0]
[cid:image003.png@01D95CB7.AD6A5DA0]

[GGD_Pay-off_Gezond2doetleven_vrij_blauw_rgb]

Verzenden van privacygevoelige informatie mag volgens de AVG richtlijn alleen als dit via een beveiligde manier is gedaan. U kunt de informatie door sturen via een programma zoals ZIVVER, Cryptshare, etc. Ons is gevraagd dit met jullie te communiceren omdat wij als overheid onveiligheid niet in de hand mogen werken.

Van: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl
Verzonden: dinsdag 21 maart 2023 16:34
Aan: Kort, Monique de ; Prinsen, Anne-Sophie
Onderwerp: (Referentienummer:164737) Koppelingsgesprek fysieke aanwezigheid

Hoi Monique en Anne-Sophie,

Ik heb het hoofdkantoor van ViaViela meteen maar even gebeld. Ze herkende zeker de discussie maar was niet op de hoogte dat sommige gemeenten eventueel niet gaan handhaven.

Het standpunt van viaviela is nog steeds dat het koppelingsgesprek op locatie moet plaatsvinden, omdat dat in de wet staat. En niet omdat het meer oplevert, volgens haar.

Ik heb gesproken over de rol van het GOB, zoals ook wij bespraken. Daar kon ze zich deels in vinden. Maar ze vindt ook dat de gesprekken apart gehouden kunnen worden omdat de bemiddelingsmedewerkers andere dingen met de vraagouder bespreekt dan de gastouder. Eigenlijk zouden ze hun werkwijze tegen het licht moeten houden wat de meerwaarde is van een gesprek met de drie partijen, en wanneer dat dan gunstig is (niet tijdens opvang). Het tekenen kan op een ander moment.

Voor nu ben ik dus eerst met VNG hierover in gesprek en laat jullie de uitkomst weten. Mocht je gemeenten of houders spreken dan lijkt mij het handig om het gesprek aan te gaan over de meerwaarde van de regelgeving, hoe dragen zij zorg voor een goede start van de opvang, los van de definitie koppelingsgesprek.

Dat was het voor nu.

Met vriendelijke groet,
Pauline Khoury el-Verscheijden

Helpdesk kinderopvang
[cid:image005.png@01D95CB7.AD6A5DA0]

Telefoon: 06 36483490

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl

Twitter : @GGDGHORNL

Van: Pauline
Datum: 2023-03-21 13:44:35
Aan: “Monique de Kort” >
Onderwerp: Koppelingsgesprek fysieke aanwezigheid

Hoi Monique,

Interessante discussie. Dank dat je mij erbij betrekt. Ik zal contact opnemen met VNG (Marcha).

Ik ben het ermee eens dat zinloze gesprekken niet plaats zouden moeten vinden maar als ik het zo lees gaat het meer om de definitie van een koppelingsgesprek. Zoals ik het zie moet er een gesprek plaatsvinden tussen de vraagouder, gastouder en bemiddelingsmedewerker op locatie. Op het moment dat de gastouder de vraagouder het huis laat zien (eerste gesprek in onderstaande werkwijze), zou eigenlijk het GOB aanwezig moeten zijn om te checken of alle info juist is, goed overkomt, of de match goed is etc. Tekenen kan dan later plaatsvinden. Het lijkt me niet wenselijk om dat te doen tijdens de opvang, zoals hieronder wordt aangegeven.

Zien jullie dat ook zo? Mochten we echt afwijken dan moeten we misschien even bellen.

Met vriendelijke groet,
Pauline Khoury el-Verscheijden

Helpdesk kinderopvang
[cid:image005.png@01D95CB7.AD6A5DA0]

Telefoon: 06 36483490

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl

Twitter : @GGDGHORNL

Pauline

03-24-20231:54 pm

Hoi MOnique en Anne-Sophie,

Ik heb met VCNG contact gehad en zij dragen hetzelfde uit als wij. Mocht een gemeente hier toch vanaf willen wijken dat is dat zo en kunnen we niets aan doen.
Ik heb met ViaViela ook nog eens de argumenten van de wetgeving aangegeven:

Een gesprek tussen gastouder, vraagouder en bemiddelingsmedewerkers kan zinvol zijn op de opvang locatie, afhankelijk van wat besproken wordt, en op welk moment.

Voor aanvang van de opvang moeten immers afspraken tussen vraagouder en gastouder vanuit veiligheid en kwaliteit voor alle partijen helder zijn. Het is de taak van de bemiddelingsmedewerker om daar zorg voor te dragen. Wordt het beleid van het GOB juist toegepast op de voorziening, zijn er zaken over het hoofd gezien zoals wensen van de vraagouder mbt bv vervoer, voeding, slapen etc.? Waarschijnlijk heeft de gastouder dit al grotendeels besproken met de ouders maar de bemiddelingsmedewerker is mede verantwoordelijk voor de kwaliteit van opvang.

Uiteraard kan het gesprek gecombineerd worden met de al verplichte bezoeken. Juist door aanwezig te zijn ziet/ hoort/ voelt de bemiddelingsmedewerker hoe de opvang plaats vindt, hoe het contact tussen de gastouder en vraagouder verloopt. Andere momenten van begeleiding kunnen misschien weer online.
Dat de gastouder niet bij alle onderwerpen aanwezig hoeft te zijn kan ik me ook voorstellen, zoals het ondertekenen of andere zaken. Het is aan het GOB welke werkwijze ze efficiënt vinden maar dat er een gesprek plaats vindt waar de drie partijen samen zijn, vind ik logisch en is naar mijn mening ook wat wordt bedoeld met dit artikel.

Ik hoop dat het geen eigen leven gaat leiden. Zowel VNG als GGD GHOR dragen hetzelfde uit. Indien jullie het vaker tegenkomen kun je dus ingaan op de werkwijze en op de rol van het GOB. En als er nieuwe ontwikkelingen zijn dan houd ik jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Pauline Khoury elâVerscheijden

Helpdesk kinderopvang

Telefoon: 06 36483490

Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)

Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)

> Van: Pauline
>Datum: 2023-03-21 16:33:49
>Aan: “Monique de Kort” , “Anne-Sophie Prinsen”
>Onderwerp: Koppelingsgesprek fysieke aanwezigheid
> Hoi Monique en Anne-Sophie,
>
>
>
>Ik heb het hoofdkantoor van ViaViela meteen maar even gebeld. Ze herkende zeker de discussie maar was niet op de hoogte dat sommige gemeenten eventueel niet gaan handhaven.
>
>Het standpunt van viaviela is nog steeds dat het koppelingsgesprek op locatie moet plaatsvinden, omdat dat in de wet staat. En niet omdat het meer oplevert, volgens haar.
>
>Ik heb gesproken over de rol van het GOB, zoals ook wij bespraken. Daar kon ze zich deels in vinden. Maar ze vindt ook dat de gesprekken apart gehouden kunnen worden omdat de bemiddelingsmedewerkers andere dingen met de vraagouder bespreekt dan de gastouder. Eigenlijk zouden ze hun werkwijze tegen het licht moeten houden wat de meerwaarde is van een gesprek met de drie partijen, en wanneer dat dan gunstig is (niet tijdens opvang). Het tekenen kan op een ander moment.
>
>Voor nu ben ik dus eerst met VNG hierover in gesprek en laat jullie de uitkomst weten. Mocht je gemeenten of houders spreken dan lijkt mij het handig om het gesprek aan te gaan over de meerwaarde van de regelgeving, hoe dragen zij zorg voor een goede start van de opvang, los van de definitie koppelingsgesprek.
>
>Dat was het voor nu.
>
>
>
>Met vriendelijke groet,
>
>Pauline Khoury elâVerscheijden
>
>
>Helpdesk kinderopvang
>
>
>
>
>Telefoon: 06 36483490
>
>Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)
>
>
>
>Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)
>
>
>
>
>
>>> Van: Pauline
>>Datum: 2023-03-21 13:44:35
>>Aan: “Monique de Kort”
>>Onderwerp: Koppelingsgesprek fysieke aanwezigheid
>> Hoi Monique,
>>
>>
>>
>>Interessante discussie. Dank dat je mij erbij betrekt. Ik zal contact opnemen met VNG (Marcha).
>>
>>
>>Ik ben het ermee eens dat zinloze gesprekken niet plaats zouden moeten vinden maar als ik het zo lees gaat het meer om de definitie van een koppelingsgesprek. Zoals ik het zie moet er een gesprek plaatsvinden tussen de vraagouder, gastouder en bemiddelingsmedewerker op locatie. Op het moment dat de gastouder de vraagouder het huis laat zien (eerste gesprek in onderstaande werkwijze), zou eigenlijk het GOB aanwezig moeten zijn om te checken of alle info juist is, goed overkomt, of de match goed is etc. Tekenen kan dan later plaatsvinden. Het lijkt me niet wenselijk om dat te doen tijdens de opvang, zoals hieronder wordt aangegeven.
>>
>>
>>Zien jullie dat ook zo? Mochten we echt afwijken dan moeten we misschien even bellen.
>>
>>
>>
>>Met vriendelijke groet,
>>
>>Pauline Khoury elâVerscheijden
>>
>>
>>Helpdesk kinderopvang
>>
>>
>>
>>
>>Telefoon: 06 36483490
>>
>>Email: helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl (http://helpdeskkinderopvang@ggdghor.nl)
>>
>>
>>
>>Twitter : @GGDGHORNL (https://twitter.com/GGDGHORNL)
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>